Monday, May 24, 2010

Masa mengelas sudah tiba

Semester baru sudah bermula..

Kembali dengan rutin mengajar..

Kelas..kelas..dan kelas…

Nasib laa..

Sape suh jadi pensyarah,,

Dah kejenye bersyarah aje laa….

 

Tak penah terfikir jadi pensyarah..

Cikgu..??

Owh jauh sekali…

Rasanya kau terlalu baik untuk menjadi seorang guru..

Nak kata minat pon jauh sekali..

Agaknya telah ditakdirkan..

Dari seorang jururawat..

Last sekali jadi pensyarah jururawat..

 

Tapi aku tetap merasa kepuasannya..

Tengok anak murid pandai..

Dan bila mereka grad..

Tengok mereka pakai uniform..

Atau boleh belanja gurunya makan..

Hahahaaa…

Aku memang suk mengepow budak2 neh

 

Sem ini aku kena ajar integumentary system..

Sambil2 ngajar ku suka selit dengan kebesaran Allah

Contonhnya hari bila ajar buat penilaian pesakit..

Ciri2 kulit yang normal..

Kulit haruslah waterproof..

Maha Besar Allah cipta kulit manusia waterproof..

Kalau tak kita semua jadik macam spongebob..

 

Allah cipta kulit sebagai salah satu organ penting

Yang boleh melindungi bahagian dalaman..

Bagi rupa yang unik pada setiap manusia..

Bayangkan kalau manusia takde kulit..

Semua macam alien aje rupenyer…

 

Agaknya memang Allah dah tetapkan..

Walaupon aku tak penah terfikir untuk jadik ape yang aku jadi sekarang..

Sekurang2nya ada peluang untuk aku

Menyampaikan ilmu Allah yang luas itu..

 

Ape aje laa yang aku merepek petang nie..

Ini laa akibatnya bila mengajar terfeeling lebih..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...