Friday, May 7, 2010

Cerita dua makhluk yang comel..

Kami bersama sudah agak lama juga..

Kira2 3 bulan yang lepas..

Sebagai teman bergurau senda pada waktu petang..

Dan mengisi masa lapang..

 

Daripada melangut depan tv selepas balik kerja..

Kini ada aktiviti lain seperti..

Mengitai dia…

Bersihkan poopoo dan sheeshee yang bacin, paeng dan maong.. :D

Letakkan makanan baru: pellet, hay,

Tambah air minuman baru supaya tak dehidrasi..

Lepaskan dia sambil dia berlari melompat gedik

Ke kiri dan kanan alaa2 jakun baru keluar kandang..

Juga boleh di usap2 bulunya yang lembut…

 

Dulu dia kecik..

Sekarang sudah besar..

Dulu berdua, lepas tu solo

Sekarang berdua kembali

Kerana mendapat pengganti baru yang seakan2 sama bulunya :D

Memandangnya hati jadi sungguh gembira

Bukankah aku adalah tuan yang memahami erti kesunyian :)

 

Dia adalah..

Dua ekor arnab kesayangan saya

Yang kelabu itu: Gang TaeBong

(nama feeling Korea habis)

Yang putih itu: Ubit

(nama kembali ke alam nyata sebagai arnab kampung)

 

DSC00434

Pose manja untuk readers semua..

 

DSC00431

Petang adalah masa untuk berkejaran sambil memeningkan tuannya untuk mencari di bawah kereta

 

KJ 1

Owhhhh ini bukan arnab saya ye..gambar takde kaitan dengan entri..tapi bukan kah dia juga adorable..?? Ngeh ngeh ngeh…

 

Korang pernah dengar tak, kalau kita bela binatang, ia akan  sedikit sebanyak membantu memanjangkan hayat seseorang..??

Tapi..ajal maut itu di tangan Tuhan..

Mati boleh datang bila2 masa..

Amalan dah cukup ke.. :)

 

Tazkirah petang Jumaat

6 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

soalan yg baik utnuk petang jumaat nih.

Centado said...

wahhhhhhhhhh
rabbit
hehe

Nashays said...

kinakoyu: hikhik..jawab laaa...sape laa yg dah cukup amal tu ye.. :)

Centado: tq sudi singgah..lenkali kita try bela singa plak..opsss

SheY PuLL said...

hehhe comel lah 2 benda ..:)
nak 1 boleh x?

Nashays said...

epul: sy kasik yg kat bawah tu..nak tak..?? ekeke

Joko & Jiri said...

hyeeee rabbit comeeeell.jom dtg blog bleh bli rabbt bruu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...