Sunday, May 8, 2011

Travel lite ke Madinah

Hari tu aku kata aku nak g Madinah kan..
Cuti hujung minggu lepas
Pegi malam Khamis pukul 10, sampai pukul 3 pagi..
Balik pas semayang Jumaat dalam pukul 2..
Konsep travel light aku…
DSC00970[1]
Hahhhh..tetap beg bagak jugak yang aku bawak
Pegi travel sehari ke, seminggu ke beg tetap banyak
Lagi lama tinggalkan umah lagi besar laa beg aku angkut
Hidup aku takde konsep travel lite nye..
Secara tak langsung, aku memang tak layak masuk
Survivor, Amazing Race ke hape..

DSC00031
Sesampai di tempat kejadian


Dulu masa kat tempat keje lama
Bila outstation jer mesti beg aku yang paling besar
Boss lama mesti perli punya
Ye laa nko askar reti laa nak travel lite
Aku balassss....aikk boss bawak suar kecik jer ker…
Muahahahaaaa…


Madinah tengah musim panas skang nie..
Membahang aje rasa..
Nak g masjid memang kena bergaya pakai shades
Orang jangan cakap laa ramai tahap mana…
Saiz kecik comel comfom melayang2
Diterjah dek orang badan besar dan tegap
Mostly dari Pakistan dan Turki
At least kat situ aku fefeling kuros..


DSC00033
Jemaah usai solat asar di luar Masjid Nabawi
Payung-payung di dataran masjid sangat cantik
MasyaAllah…


Compare ngan trip aku pegi Madinah sebelum nie,
Ble nak masuk Raudhah, smooth jer..
Kali ni, 3 kali kena berhenti duduk..
Tu pon try gak nak cilok2
Tapi polis die memang tak kasik can..
Anti betul ngan telekung putih
Nampak telekung putih jer suh duduk setempat ngan Indon
Silap tak pakai shawl hitam nak masuk Raudhah..


Masuk masjid pukul 9 malam, 1230 malam baru balik
Gigih tak gigih nak masuk Raudhah
DSC00040
Kat dalam ruang solat perempuan di Masjid Nabawi
Gambar ni kalau aku kata aku guna air sembahyang jer
Korang kena percaya
Siap dengan dagu berlapis tajam tanpa botok


Seterusnya, adegan ziarah luar plak
Aksi menyebok orang nak beli rumput Siti Fatimah di Bukit Uhud
DSC00086


Beza ziarah kali ni singgah ke Masjid Qiblatain
Hari tu tengok dari luar ajer
Dan ladang harimaunya kurma


Dalam doa ziarah Wida:
Ya Allah janganlah kau jadikan ziarah ini
Sebagai ziarah yang penghabisan
Semoga hambaMu ini berpeluang menziarahi kembali tempat ini
Dalam keadaan sihat dan baik InsyaAllah

Dan kerinduan bercambah2 pada kekasih Allah
Selawat ke atas Nabi SAW


4 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Saya pon sama. Kalau balik umah dua hari, tapi beg berat dan paling besar kalau nak compare dengan kawan-kawan. Kadang-kadang rasa nak kawal kuantiti, tapi nampaknya macam tak boleh. Haha.

DeLancrettLurpak said...

syiokkk nye berjalan!!

aku masih tensi dgn blog ko, sebab dia tak nak update latest entry ko dkt blog list aku, grrr!!!

aku leh travel lite, takyah bawak apa-apa, gi beli baju baru pastu, wakaakkaka!

fika79 said...

pergh! sungguh jeles ni dgn cuti2 mu disana..heheh..kirim salam nabi yer kalau pi lagi!

Nashays said...

Farhana: ye kita sekapal..mesti beg paling besar lah

DLL: Jgn bermuram durja..betulkan address tu..
sampai sana komfom aku beli baju jugak, ms trip ni kat tepi masjid tu ade h&m..abis semayangs empat aku singgah grab blouse ngn long dress..dan selalunya beg balik akan menggemok dan berat..dah x kose nak beli beg sampingan..

fika: insyaallah..klu ade rezeki pasti akan ke sana lagi

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...