Wednesday, May 18, 2011

Bila kunci tertinggal

Sampai2 depan pintu bilik
Korek2 kocek, kunci takde..
Sah tertinggal padahal dah tengok dah kunci tu elok tertonggok
Kat meja solek mintak kena bawak g keje
Nasib baik ofismate aku, Dorothy@ Dodi dah sampai
Kalau tak, berlumut aku menunggu depan pintu ofis


Cakap pasal ofismate aku nie
Sangat best..nasib baik dapat ofismate yang satu kepala
Leh kawtim kalau nak mengular tau..
P die lagi kuat mengular..
Mula2 agak seram gak ngan die ni, nampak cam bengkeng
P lama2 baru tau boleh layan..
Bab mencarut bleh tahan


Die pon mula2 ingat aku ala2 ostajah
Mesti sebab muka aku adalah sangat suci kan..
Tapi sekali aku mencarsss..
Hah melayu ni caruts lagi kawkaw tau..
Ko ajak mengutuk orang pon aku lah yang terer taruk kari

















Yang tinggi tu Gary, Dodi yang golap pendek tuh
Gambar ni amik masa nurses day celebration baru ni
Kan giler dah lama aku x updet
Pasal aku malas blogspot buat hal laa ni
Bertangguh2 cerita aku..
So hari ni aku lump sum kan sekali..


Compare tahun2 sudah
Tahun ni punye selebresyen meriah
Sebab mebi aku selebret dekat hospital
Betul2 rasa misi..
Sebelum ni wish kawan2, potong kek..
Posing (acara wajib) dah tentunya…


Aku rasa memang comittee menyesal tak salah orang
Letak kitorang bertiga jaga booth
Booth kitorang jual souvenir, pre loved item dari staff
Bukan carik untung pon, saja buat charity















Ini betul2 punya charity okeh....
Serela hati aku berkhidmat


Walaupon bakat aku meniaga nan hado..
At least, Gary tu bersungguh laa gak jual barang
Aku ngan Dodi main let go jer barang janji table cepat clear…
Tak kuasa nak carik glamer jaga booth sampai ke petang
Anyway, haritu kitorang manage dapat almost 2K
Tu baru kitorang jual main2,
Harga sukati kitorang nak taruk
Ikut berapa orang sanggup nak bayar
Pre loved coffee maker Panasonic SR50 kite gasak sampai SR 15
Ape ade kesah…
Takpe derang bukan baca blog aku pon..


Malam plak ade sesi makan2 tema berkelah
Tema: Arabian style
Ni kes orang Malaysia sangap nak fefeling Arab
Bentang kapet then leh baring2 tengok langit
Sambil gosip2 mestilah ada acara makan2 kan
Ni orang Malaysia okeh..
Kalau buat makan2 mana main sandwich ajer
Be it for dinner tetap nasikkkk..

Pulut pon ader..
Tak sampai ati nak senarai semua..
Buat pedih perut ajer..


Ntah haper2 citer kua yang pasti gelak meriah gelak
























Kau feeling comel kah posing camtu..?

Oh ye..
Tiket balik raya dah approve
Tunggu travel request authorization aku approve
Komfom aku leh beraya dengan tenang tahun nie
Diam tak diam, dah dekat 8 bulan aku kat sini
Amacam…? Kontrak ada sambung kah..??


Sambil tunggu bas nak balik spital
Merenung bangunan admin


Teringat admin lama kat spital
Hari2 ko lalu depan bilik CEO
Konon2 hati die tergeraklaa nak naikkan gaji ko
Jangan harap laaaa…
Lagi mau tambah keje ade…


Nak mengadu, bergosip, pau makanan orang HR
Nak anta claim apa2 singgah aje..
Nak tanya gaji masuk bila pon boleh
Padahal dah tau komfom 31hb gaji masuk..


Sekarang…
Kena sunburn dulu..Mata kecik ajer tahan panas
Siap pakai sunglass bagai..
Tapi cool gak eyh pakai sunglass neh..
Tu kalau mood orang kat staff travel tu baik
Senang laa nak dapat tiket
Kalau tak, mau ajer rasa nak hempok die ngan kerusi..




Blok admin..
Cam rumah kabin kan…


Haiii baik lah dipublish-kan ajer entri ni
Sebelum aku merepek lebih panjang…
Maklumlaa dah lama x updet..
Macam kena sawan menaip dibuatnya

7 comments:

DeLancrettLurpak said...

ko balik berapa hb nok? naik apa? mana tau sama flight, kihkihkih...sebab aku kan transit sana...

mama_umar_maryam said...

oh meriahnla raye taon labuan tuuuuu..hahaha
bab caruts ko mmg ranking top3 kan..hahaha

Nashays said...

Nyah, aku balik 24 ank kapal cap kurma..cap wau dah habis...manjang waiting list..x kesah lah janji sampai..ko balik ble..?mn tau leh laga2 pipi kat epot..

Nashays said...

Zety: nnt aku balik aku carik ko..kite g lepak2 kat bapak kaya..

qellissa said...

wah bestnya meniaga...main2 pon boleh dpt 2k..hihihi

Nashays said...

Hye qell, alah meniaga main2 jer..tolong meriahkan keadaan..x kua modal pon..ehehehe

Naini said...

Sha...kenangan dibilik HR nan satu memang banyak kan. Ingat yg manis2 je. Yg masam pahit buang jauh2. Pintu bilik CEO tu kalau terkuak dan mesin dah bunyi...biasanye makhluk yg lalu..HR pun kekadang tak perasan. laju..sampai yg tertinggal bunyi mesin je..huhu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...