Saturday, May 28, 2011

Rasa dalam hati

Seminggu blog tak updet
Ye aku bizi
Mengalahkan bini perdana menteri negeri pasir berdengung
Pasir berdengung pakai perdana menteri kah
Jap nak carik kat gugel earth lokasi kejadian..
Alasan nak menyibukkan diri
.
Tapi tak updet tak bermakna tak amik berat
Still pantang ada masa terluang
Aku tetap nak singgah kat blog kengkawan blogger tegar
Suka baca cerita orang
Bila orang citer pasal makan
Lepas tu aku teringin 
Bila teringin pastu aku masak
Dah masak aku makan
Pas makan aku timbang berat
Pastu aku jerit sensorang tengok angka penimbang
Pastu aku rasa nak tampa diri sendiri sebab taip entri cam hang kebun
Sebab bukan aku nak citer pasal humble ke tadi..?


Cerita humble 1
X: Aku beli umah baru ni kat Damansara. Dekat 2 juta laa jugak..
A: Ooo ye ke..bagusnya..Aku satu umah pon takderk
X: Ade lagi umah kat Rawang. Kat Singapore pon ade.
    Beli dulu tak sampai 1 juta, skang ade Cina nak beli 1.5 juta.
A: Apsal tak jual aje..?
X: Takpe..lagi lama harga lagi naik
.
Dalam hati, motif ko laa sangat nak bagitau umah ko rega juta2 la sangat kan..


Cerita humble 2
X: Ko pakai kete aper?
A: Kete Aishwarya Rai jer..Saga
X: Aku, seumur hidup tak penah lagi merasa beli kete Malaysia.
A: Seumur hidup aku, tu lah kete aku penah beli..
.
Dalam hati, agak2 aku heran ke kete ape ko pakai..
Pada aku, asal sampai dan selesa sudah..
Aku beli Ferrari kanggggg...


Cerita humble 3
A: Nak g mana terkocoh2 nie
X: Nak g kedai depan, beli langsir mahal


Dalam hati, perlu ke mention perkataan mahal tu


Cerita humble 3
A: Wah tempah abaya lagi.
X: Haah untuk raya plak
A: Meriah raya tahun nie..konsep Arab
X: Eh taklah, tiap2 tahun memang tempah abaya untuk raya
.
Dalam hati, menyesal aku tego nko..


Memang ade orang camni erk..
Bajet kemain bagus
Ke muka aku sangat poyo
Calon sesuai untuk orang memperlagakkan diri..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...