Friday, May 20, 2011

Junior masterchief versi aku

Bosan gak asyik citer pasal masak2

Pastu amik gamba

Buat bahan bukti..

Kalau tak orang kampung tak caya ko masak..

 

Tapi lagi tak boleh belah

Bila dah siap masak, amik gamba

Pastu teg sensorang kat FB

Apekah motif..??

Nak tunjuk ko pandai masak atau

Saja nak menggiurkan kah..?

 

Nak taruk, taruk je laa..xpayah teg aku

Kang aku nak tengok kang, aku bukak je laaa

Ni men paksa2 orang tengok plak..

Aku suh ko masak untuk aku kanggg

Tau tak aku alergik bile ade benda merah kat atas tu..

Haaaa..kan ahkak dah emo dik…

 

Jumaat petang yang kenyang

Cheh macam aku masak..

Flatmet aku yang masak

Padahal aku tinggal makan jer

Best kan dapat fletmet camtu..

 

Kesahnya nak citer pasal festaim aku masak

Mak aku pesan suh masak sayur kobis ngan ikan talang (dah siang)

Die g mana tak ingat..

 

Ikan talang or orang Brunei panggil

Ikan bekalang..

 

Jangan tanya kobis tu ape plak..

Aku starlight sensorang kangggg

 

Eksaited dowhhh..

Blur pon iye..

Nak masak aper yerk..

Selalu aku masak telor mata jer

Megi pon failed..samada terlebih kembang, tawar, or masin

 

Amik periuk..

Isik air..

Campakkan kobis, seketul okeh

Then masukkan ikan talang…

Aku pon tak tau setan mana dah rasuk aku

Sampai aku bertindak sedemikian..

 

Dan bila masak…

Hasilnya….Kobis

Sayur kobis mengembang

Ikan talang menyelit2 di celahan kobis..

 

Mak aku balik

Bukan dapat puji..kena maki ada..

Mak aku siap cakap, penah ke aku bagi ko makan lauk camni…

 

Eleh arahan tak lengkap ade hati nak marah

Cakap laa ikan goreng, sayur tumis..

 

Sampai skang, usia masuk 3 dekad

Mak aku jarang bagi tugasan memasak kat aku

Bila balik kampung, selalunya tugas aku

Mestilah basuh pinggan..

Adik2 aku yang masak…

 

Hurmmm..menantu saper laaa nie erk…

10 comments:

DeLancrettLurpak said...

keji sungguh taktik ko taknak ke dapur, ciss!!kalau aku tau, aku tiru, kahkahkah!

mak aku, tinggalkan mee, sayur, daging, dia kata nak taknak,ko kena masak mee goreng, adik ko nak makan, aku masak lah, adik2 aku dah kelaparan, tapi habis semua tak sempat mak aku nak kutuk aku, heheheh

fika79 said...

hahahah...serius keji2..Lurpak, adik ko semua jantan kan..pasal tu habis belako..aku dulu sblm pergi study bab masak mmg fail..mak aku soh masak aku jawab selamba jer, nanti dah keje amik maid jer, maid masak..takpun masak kat kedai...:D
nashays, aku nak tgk muka mak mentua ko, kalau kahwen jgn lupa jemput...kahkah

White Bird said...

sya! gila nko masak kobis campak seketul terus!

tapi terbaikla.. bagi mkn kat org malas,atau pun

musin bola nanti,bagi kat kaki bola mkn menu

ni =)

Nashays said...

DLL: Kalau aku amsak mee goreng, kompom kuali bkerak..kasik api slow x masak mee tu aku kejekan..kasiklaa tefal ke tak tefal..tetap hazab..

Nashays said...

fika: penah gak bgtau kat mak aku camtu, sekali die balas,nnt laki ko kata, baik aku kawin ngan maid..
tu yg rasa nak carik maid lelaki plak..wakakakaaa..
tang kawen, kompom aku jemput..tunggu mat saleh mana kat aku yg idung kemek ne..

Nashays said...

wb: tu taim xde idea kekdahnyer...p serius org tua tu naik angin.. :p

mama iris said...

hahhaha......lenkali lauk2 camtu la yg kene tayang kat fb.....baru ada klasssss.....dulu pon masa bujang...asal nak tolong mak je,kene halau....asal nak tolong je kene peghambat...melambatkan keje katanya...udah bilanya anak nak pandai masak...ececcece......alasan!

qellissa said...

wah adakah org yg suke tag2 makanan yg dia masak?kelakar lak bila baca..kalau dia tag coz nak bg kita mkn takpe jugak kan?

Nashays said...

nurul: samer...pastu duk laa balik2 cakap, die dulu nenek aku x ajar masak pon..pandai ajer masak lepas tu..

qell: bajet nak memenuhkan fb ajer

mama_umar_maryam said...

oohh..ko mrh aku ye tag ko gambar aku masak2..mencik ko!!!
ape ke bughuk na lukisan ko tuh?hahahaha,eh tp rendang ko sedap aper

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...