Friday, April 22, 2011

Natural beauty

Beauty expert kata

Toner and moisturizer is a must

Selain dari amalan basuh muka dengan air wudhu

Pastikan muka bersih dari sebarang cela..

 

Okeh..

Untuk tiga rutin tu memang aku patuh

Walaupon kengkadang ngelat

Especially part toning and moisturizing

P bab basuh muka memang without failed

Tiap kali mandi kena cuci muka bersih2

Tu pon tiap kali mandi jer

Kalau tak mandi takde laaa

Eh ms bila plak aku tak mandi

Ade ker…?

 

Mekap..?

Konsep mekap aku adalah daily dose

Pagi sahaja masa nak g keje

Lepas basuh muka, pakai toner

Kadang pakai serum then emulsion

Pastu prime gel…tepuk2 muka

Baru pakai BB cream then loose powder..

 

Lepas tu..memang natural beautylah kekdahnya

Lepas sembahyang dan yang sewaktu dengannya

Memang aku xde sesi tacap2..

Kecuali lipgloss

Bedak pon takder

Patutlaa loose powder aku tak abes2 dari tahun lepas

 

P aku suka tengok orang tacap2

Tempek bedak, kaler2 kat mata..

Reason nape aku tak buat sebab

Aku malas..

 

Kalau cuti, alamatnya sampai takat emulsion je lah

Kalau tetiba orang ajak keluar, aku letak bedak johnson ajer lah..

 

Malam plak..

Aku pakai sleeping mask..

Sleeping mask aku pakai ni

Very absorbable..

Esok bangun pagi muka rasa supple jer..

 

Rutin mingguan?

Pakai scrub dan mask..

Adalaaa jugak p kalau teringat…

Kalau ada, ada laa..

Kalau takde mood, pandang pon tak lalu

Takut benda alah tu memanggil2 minta di guna

Okeh tu jer nak share..

Korang plak..?

 

Brand aku..?

Aku ske skinfood..

Sebab produk dia semua berasaskan makanan

Bab2 makan kan aku suka..

Lagipon ble laa feeling2 nak cantik

Cam pelakon korea

Aku pon nak laa jugak korean wanna be

Mana boleh budak2 AF sajer…

 

So far, aku punya review..

Hasilnya adalah memberangsangkan

Lagipun wangi…

Harga pon kira affordable laa

Takde laa macam produk Korea or Jepun yang lain

DSC00006

Aku suka beli kat Alamanda atau kat Seremban 2

SA pon peramah and ske bagi banyak free gift

Kadang aku yang paksa suh bagi banyak2

 

Tapi sekarang

Tiap kali cuti kena sedia uang yang banyak

Untuk beli stok yang mencukupi hingga ke cuti yang seterusnya

Kat sini takde skin food

Ade pon body shop, nectar, l’occitane (yang mahal berdentum),

dan Yves Rochers aku pon x sure betul ke tak aku eja

 

Blusher, mascara, eyeliner, shisheido eyeshadow?

Ader p hanya dipakai bergantung kepada

pengaruh hormon

 

Pic taken using TX9

Pink kaler..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...