Tuesday, April 12, 2011

Baju yang tak bergosok

Saper yang ske iron baju
Sila angkat tangan macam saya 
Kata Usop Wilcha..


Haa tengok bape kerat sangat yang angkat tangan cam Usop Wilcha..
Kemain glamer lagi mamat ni skang..
Tu laa penting nya enlis edukasen


Tak kesah lah
Sebab aku pon tak angkat tangan tadi
Tak suka, bercinta rasa bila bab2 gosok baju nie
Tapi pakai baju tak gosok tak nak pulak
Tau malu anak dara pakai baju tak gosok
Nampak sangat sibuk jaga anak tekak ngan anak mata


So nak tak nak
Walaupon muka masa gosok baju tu
Macam orang kena dera oleh mak tiri
Tetap digagahkan jua
Lagipun pelik plak rasa
Bila pakai baju berkedut2 neh


Tapi ada orang
Pegi keje macam muka baru bangun tido
Pastu sampai tempat keja
Boleh plak kua kan baju keje dalam beg
Yang bergulung2 tuh
Agaknya main sauk ajer
Pastu selamba pakai sampai ke petang


Kalau sekali sekala boleh laa kata
Terlajak bangun
Tapi kalau hari2 macam tu..
Masalahnya mereka2 memang kebanyakannya camtu..
Giler ahhh!!!

7 comments:

mama_umar_maryam said...

tibe2 tingat kt makcik neo,nk g bli kain lg yg xyah gosok,hik3

DrSinga said...

saya hantar dobi jeeeee......
( saya malas ! )
:)

Nashays said...

Zety: jgn risau..ko bawak mak mah mst ko dapat priority..ekekeke

drsinga; tp xde sampai tgamak nak pakai baju x gosok kan..

DeLancrettLurpak said...

sebab tu aku mmg pilih kain baju yg tak yah digosok.. kata pemalas lipas kannn..hehehehe

fisa othman said...

salam!! hehe lamanya tak datang sini...;)

oh ye saya la di kalangan org2 yang malas nak gosok baju..maka nya baju yang tak perlu di gosok menjadi pilihan..KECUALI yang jenis perlu digosok kena la si tukang dobi gosokkan...,:D

rasp said...

salam...keje yg paling malas tapi paksarela kena buat....

s h e e said...

erk...x pnah jmp owg cmtu...walopon sy juge pemalas...haha...tp sy tetap gosok baju setiap pg...ekeke...imej tu penting ouh...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...