Friday, April 16, 2010

Itu bisa buat aku tersentuh

Malam tadi..

Lepas keluarkan duit kat ATM..

Meet one pakcik..

Old and frail..

With no gigi :D kat depan..

Sila serius…coz this gonna be true sad story

Minta tolong kat aku..

Masukkan duit dalam ac anak die..

With one small piece of paper yang tulis no akaun..

Ok..

 

Tekan2 no akaun >:)

Apsal tak tekan masuk jer dalam akaun aku… /hmm

Hulur RM50 kat aku suh masukkan..

Duit lipat2, n renyuk..

Dah check nama anak semua betul..

And done..

 

Then aku terfikir..

Kesian kat pakcik tu..

Mebi itu aje lah yang dia mampu untuk bagi kat anak die..

Dengan duit buruk, lipat2..

Betapa kasih sayang seorang ayah…

Melebihi segala-galanya…

 

Apsal laa aku tak hulur duit kat pakcik tu…. /hmm

Aku terharu dengan situasi itu… :-S

12 comments:

Rokku said...

nice kan? bapak sanggup la kasi 50 utk anak..walaupun dier sendiri tkde duit..dier sanggup makan yang seadaanya je asalkan anak dier dpt makan sedap..hmmm..

Nashays said...

harap2 anak dia memahami situasi itu..jgn laa sampai lupa diri

kayown said...

ermmm..sedehnya citer ni.mudah-mudahan murah rezeki pak cik tu lepas ni n harap anaknya dpt balas jasa die n3...

FarHa said...

insaf2~~

Yatre Hayati said...

sedihnya....takut lak....kita da la selalu mntak ayah dwet...

Nashays said...

tu laa..ayah takkan cakap die xde duit..takut anaknya lapar...dah laa duk jauh..but really after this situation..lama tmenung..pastu rs rindu sgt kat ayah..huhuu

RUBY said...

sedih la cte ni.memang pengorbanan seorang ayah tiada tolok bndingnya. srob3...

cokelat lover said...

sdey la entry ni..tacing jap ;(

MiSs TOrA said...

aduss tesentuh nye dgn kisah pakcik tu..kesian ye tp yg penting buat sy sdr betapa bsrnya pengorbanan sorg ayah..tp lg sedey sbb sy da x dpt nk bls jasa ayah smasa dia di dunia :( pe2pn kena redha le dgn ketentuan ilahi

Nashays said...

semoga pakcik tu dimurahkan rezeki...

tehr said...

ramai ibu bapa yang sanggup berkorban untuk anak

"ADA JUGA IBU BAPA YANG MENGORBANKAN ANAK"

payah nak kata...

fadhli_ismail said...

sedih......

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...