Friday, November 6, 2009

Saya x penah suka kopi

Saya memang x penah suka kopi termasuklah sepupu sepapat, sepusat sepusing kopi: nescafe, mocha, cappucino, espresso..tak suka sebab lepas minum saya rasa len macam..pahit lak tu...i kenot tahan

Tapi dulu ms study, kadang2 bila rs mengantuk sangat saya akan ode nescafe ais kat kafe n minum...settle ngantuk hmmm tapi lepas tu...n penah juge sy minum nescafe dalam tin yang kaler cengkelat tu kononnya supaya leh study BMS (Basic Medical Science) then I end up with hyperactive behavior and tremors kat finger..xle duduk diam..rasa aktif tapi otak xle pikir..xle duduk diam..sudahnya langsung xleh nak bace aper..masuk exam hall blur2..nasib baik lulus gak..serik

Mebi kopi tu mmg stimulant so walaupon saya minum nescafe waktu pagi, saya akan jadi hyperactive n susah nak tido waktu malam..cakap banyak n akan jadi lebih giat daripada biasa nak ngusik org..high siot

Ada juga org kata, kalau sehari x amik nescafe rs macam len macam..tu kes addict laa tu tu pasal menunjukkan withdrawal symptom..mengantuk, lumpi jer..mcm dadah laa plak..ada plak yang kata, walaupon minum nescafe tetap mengantuk juge..pelik pelik

Tapi skang ade satu coffee yang saya suka...hr2 nak minum walaupon rs die pahit p terpaksa habiskan jugak sebab rasa die ade lemak2 sket n yang penting...yang penting pas minum saya rasa energetic sket..especially klu ade OSCE atau running assessment..bertenaga jer rasa..x letih langsung..ms taip entri ni sy tengah slurp slurp kopi neh...hmmmm...n katanya coffee ni ader slimming property..lets see..klu ade perubahan pada weighing scale itu sudah bagus


Jemput minum seme...(entri ini bukan untuk tujuan promot kopi ni yer...)

2 comments:

faiq said...

kopi jantan lg sedp...hahaha

Nashays said...

untuk org yg dah base mi num k arrr..ni br nak blajar2 minum...meh blanjer minum kat kopi kacang dan daun teh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...