Sunday, January 2, 2011

Mungkin masanya sudah tiba

Since dah go international..
Ada orang cadangkan
Untuk aku menulis dalam bahasa international..
Supaya lagi ramai orang yang boleh membaca..


Tapi pada aku..
Lagi baik menulis dalam bahasa yang aku selesa
Yang lagi mudah untuk aku curhat
Lagi senang untuk aku bercerita bila aku tak puas hati..


Zaman sekarang 
Walaupun ada kemudahan untuk menulis..
Bukan semua boleh diluahkan..
Kena tapis2 la jugak..
Kata aje kebebasan menulis..
Baik jadik macam orang dulu2
Lukis dalam gua..
Sekurang2nya lepas berzaman
ada jugak orang nak appreciate


Lagi pun bila aku menulis dalam bahasa yang lagi satu tu..
bunyi nya macam ayat kanak2 laa pulak..
Sadar diri..
Aku amik sains jururawat
Bukan TESL..
Yang aku boleh buat ayat bunga2
Ayat aku semua stretudepoint
Pendek pendek tapi ringkas
Tapi saya terer baca tulisan doktor yang serabut dan buruk tawwwww


Hahahaaaa...
Yang penting
Jangan lupa tulis nama
dan no ID..
Masih tak puas hati nampak... :)

9 comments:

mama_umar_maryam said...

peduliklaa..nk tulis bahse apepon,yg penting puas hati dpt luahkan dlm bahse kite yg tersendiri..ops,emo..hahaha

Nashays said...

tu laa pasal..ramai lak bminat nak tau aku tulis ape kat belog neh..tau aje laa english aku tahap espana..lagi mau tny...agagaaa

DrSinga said...

heheheheeeeee...
anda mengata saya ya???

afendi ariff said...

muet ada amik sis?

afendi ariff said...

heh!

hjmins said...

Salam Nashays,

Basa apapon takpelah..asal sume orang paham.

Selamat tahun Baru...kenape jauh sangat samapai keje kat Jeddah????

qellissa said...

salam nashays, tulis bahasa melayu or ingeris pon ok janji org paham..jgn tulis bahasa jerman udah ler..susah nk baca blog u kang..kena bukak kamus plak..muehehee

Nashays said...

ngeh3x

tulis laa bahasa ape kan janji objektif kite nak tulis tercapai..

:)

Nashays said...

fendi: muet?mesti laa amik...

hj mins: salam..dah rezeki kat sini...uhuhuu

qell: bahse jerman bbelit lidah nak mbace tu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...