Monday, January 10, 2011

I need ubat kuros now

Benci dengan penimbang..
Dia selalu menipu saya..


Seriously..
Sesuatu perlu dilakukan
Untuk mengelakkan menjadi lebih berat..
Body sudah tidak fit seperti dulu
Saya benci life style saya
Makan tidur soping


Saya selalu mengatakan saya tidak punya masa untuk fitness
Padahal saya hanya mau tidur bila berpulangan dari kerja
Juga malas untuk menziarah gym..
Nak berenang, cuaca sekarang macam terlalu sejuk..


Saya hanya rajin untuk makan
Makan dalam portion yang banyak..
Kadang2..


Apakah kandungan sodium yang tinggi dalam air
Menyebabkan saya mengalami retensi cecair..


Saya mahu bermuhasabah sekarang
Menilai apa yang saya makan..
Dan tahap aktiviti yang saya lakukan..


Saya rasa kena menonton
The biggest loser atau Huge
Motivasi untuk diri sendiri..


Alasan untuk tidak mahu menerima kenyataan
Tapi percayalahhh
Pelan2 penimbang itu mula menunjukkan
Kenaikan..
Mencikkkk



Jangan sampai jadik seperti gambar di atas..
Ihsan dari Google

1 comment:

afendi ariff said...

penimbang mmg suka menipu...
(ayat nak kasi ko suka)
heh!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...