Wednesday, November 10, 2010

Korban..

Apa yang terkorban..?
Minggu depan raya korban..
Korang korban tak..?

Aku yang kena berkorban..
Sebagai newbies in this organization..
Officially boss mengumumkan
Yang saya kena temankan bekerja
Sepanjang tempoh tersebut

Kelas kat sini..
Raya Haji cuti seminggu..
Bagus jugak tuh..

Tapi sure syahdu..
Bila dengar bunyi takbir..
Dan akan ada solat Sunat Aidiladha
Pagi raya pukul 6.25 am
Kat car park..
Siap bagi tau
women area are secured..
Takleh nak imagine sembahyang kat padang..
Serius tak pernah..
Nanti sy updet jika berkesempatan
Ko nak semayang ke nak ape nih...???

Tu lah yang perlu dikorbankan tahun nie..
Walaupon seperti selalu
Saya jarang selebret Aidiladha
bersama family
Tapi saya tahu family saya dekat..

Dan kali nie..
Semoga hati saya kuat..
Men feeling jiwa2 pulak nih..

Iqama saya masih belum siap..
Hati tu kata lepas Eid..
Tadi saja gatal pegi check..
Katanya dua minggu pas Eid la pulak..
Aduh...
Temporary Iqama saya akan expired minggu depan..
So sebelum akaun dalam bank kena freeze..
Baik laa amik duit siap2..
Susah pulak karang..
Lagi panjang dramanya..

Tadi juga dapat 35 days probationary report
Alhamdulillah..
Berkat kesabaran, susah payah
Dapat report yang baik..
Bersyukur sangat2..

Saya tahu itu baru permulaan..
Pasni banyak lagi rintangan, susah payah
Yang perlu dilalui..
Juga politik bermuka2
Semoga hati ini terus kuat untuk bertahan..

Hepi weken..
Esok cuti...
Weeeeeee...............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...