Saturday, August 22, 2009

Ramadhan datang lagi

Alhamdulillah sebab aku masih berkesempatan merasa Ramadhan sekali lagi pada tahun ini dengan status kesihatan yang mengizinkan. Bila Ramadhan tiba aku suka, suka sebab bulan ni pintu syurga dibuka seluas-luasnya dan pintu neraka lak ditutup serapat-rapatnya. Setan2 pun kena tambat so peluang untuk beribadat dengan khusyuk n tawaduk tu lebih lah sket..yang penting, bulan ni jugak ader satu malam yang lebih baik daripada seribu malam.-Lailatul Qadr. Jenuh nak solat nak cukupkan seribu malam tu..

Seperti biasa, bila Ramadhan tiba masjid akan lebih meriah sebab ramai jemaah datang untuk mengimarahkan masjid banding bulan-bulan biasa untuk tarawih dan iktikaf kat masjid sambil muhasabah diri. Bulan ni jugak segala kebaikan akan digandakan pahalanya. So amiklaa kesempatan untuk menambahkan amalan di bulan yang berkat nie.

Klu selalu kat opis pasang lagu ntah aper2, p ble bulan Ramadhan tiba, kedengaranlaa lagu2 zikir n bacaan al-quran dari mana2 meja..pakai pakaian yang lebih sopan berbanding biasa n satu lagi..surau akan jadi lebih ramai dari biasa..:P

Yang bestnya, bulan Ramadhan ofis aku kn masuk keje awal..pukul 8 tu...berita baik untuk orang yg bersahur, lepas sahur jgn lak tido balik kang x pasal masuk keje lambat..n ble dah masuk awal haruslaa balik awal..p xde lunch break ek..so xyah nak chop port tido tengahari kat surau. Surau untuk solat sahaja..yg x pose nak mkn kat surau pon xleh..hangin jer owg pose kang ngn bau lauk sahur yg korunk bwk tuh

p untuk orang bujang mcm aku, masuk awal, balik lambat, balik awal xde bezanya...pas sahur klu ade kesempatan hatta 5 min mesti aku nak jumpe cik pillow jugak. balik keje 430 nak g bazar awal sgt, pakcik ikan bakar pon baru nak panaskan pan dier..so aper nak wat tuh..??

So aku bertekad, Ramadhan kali ni pas sahur xnak tido balik...insyaallah (takut awal2 pose jer x tido...propa) n klu bleh nak terawih jemaah tiap2 hari tanpa gagal..Ya Allah, permudahkan segala urusan, permudahkan untuk aku jadi lebih hampir kepadaMu..dan x lupa, doa supaya untuk tahun2 yang seterusnya aku xyah lagi sahur n buka pose sensorang..:P

Selamat berpuasa semua..walaupun rini aku x pose kerana bersedih atas kematian salah satu sel penting dalam badan aku..hahaha..satu dunia tahu aku x pose...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...