Monday, August 24, 2009

Cerita Param

Ble musim2 pose macam nie param (pasar ramadhan ek..bukan pelakon yang baru passed away tue) tumbuh macam cendawan. Kat area rumah aku ni pon banyak..pileh jer nak yang mane..nak yg jauh, naik kete, jem sket n susah parking, nak dekat jalan kaki sambil leh exercise petang2 di bulan pose. Baguslaa banyak sebab kalu xde param, aku lak yang susah hati.

Semalam (gempak nih, baru nak pose katakan..) g laa param kar sepang. nape x g yg dekat jer..sebab yg dekat dah g p kuih must have buka pose aku xde..kuih aper? tepung pelita daa...sedap weh..sedut jer kut tepi xyah pakai sudu..dapat yang manis, lemak, masin...huhu...malangnya kat sepang pon xde orang jual tepung pelita..mn laa tokey tepung pelita kat area umah aku nih..

Param kat sepang ni yang best nyer ialah....ermmm ekceli sama jer mcm param yang lain, ader makan n bila pose aku rs mcm nak mkn semua..nasib baik encik kat sebelah igtkan yg pose ader lagi 28 hari..jgn nak beli semua rini..hahaha

Hari ni nak g param mn lak ek..??tmn semarak ke bangi or Bandar Seri Putra...klu ader kuih cara berlauk pon best kan..hish..mcm2 tekak org pose nih..tu laa nikmat org berpuasa apabila berbuka pose, satu lagi apabila berjumpa Tuhannya...masak??lenkali citer ngape aku x masak. Sementara tu kite layan tepung pelita n kuih cara berlauk dulu...yum yum...oit..pose!!

Tepung pelita-in case korang dah lupa. Pic kredit to badang perkasa



Kuih cara berlauk: Pic kredit to Hanieliza

Dah buka pose jgn lupe solat terawih yer..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...