Monday, December 13, 2010

Wahai hati..La Tahzan…

Entri untuk pujaan hati..

Dah tak mau ingat sebenarnya..

Tapi saya tetap mau ingin menulis sedikit

Walaupun saya jarang bercerita tentang pujaan hati ini..

Tapi sedikit sebanyak, Ribena pujaan hati

Yang kaya dengan Vitamin C

Kadang2 namanya muncul di sini

Sebab suatu masa dulu

Ia sebahagian dari saya..

Putus cinta…?

Agak sakai rasanya..

Lelagi kalau dah bercinta lama..

Dan masa tu kiri kanan ko sibuk tanya bila ko nak kawin..

Kawan2 plak semua dah kawin, beranak pinak..

Yang belum kawin plak sibuk bercinta..

Nak aje jadik ostrich, benam2kan kepala

*

Nasib baik tahap sakai saya tak berat..

Agaknya masa tu saya saja bizikan diri

Sambil mengorat mamat2 baru..

Tak sempat nak ingat die lelama..

Kalau terkenang pun, cepat2 alihkan fikiran..

*

Saya bersyukur bila lamaran untuk bekerja jauh datang

Sebab, saya tau saya x sekuat mana untuk bertahan sendiri..

Tengok stering kete rasa syahdu..

Terbayang pujaan hati tengah drive..

Tengok KLCC sebak..teringat 1st date

Putrajaya, Bukit Bintang…

Semua yang saya lihat, dengar..

Mengingatkan saya pada dia..

Tetiba amik tisu kesat air mata…

Tetiba juga rasa dada sesak sebab idung dah tersumbat…

Mencik…

*

Saya rasa saya dah buat keputusan yang terbaik..

Tinggalkan pujaan hati tanpa rasa menyesal pon..

Secara tak langsung juga

Keputusan itu meleburkan semua impian saya

Impian perkahwinan saya..

Dan semuanya..

*

Dan lepas tu..

Baru saya nampak

Semua kekurangan pujaan hati saya

Yang selama ni selalu saya deny..

Sebab saya terlalu sayangkan dia..

*

Tapi saya tahu

Setiap yang berlaku itu ada hikmahnya

Mungkin lepas ni Allah nak bagi saya yang lebih baik

Pujuk diri sendiri

*

Tapi sesekali..

Memori pujaan hati datang..

Bak kata Aliyah – tak mungkin kerana sayang

Hanya kadang2 aku terkenang

*

Saya tak mengharap untuk pujaan hati

Kembali pada saya..

Hati saya dah kebas untuk dia..

Yang pasti saya bahagia tanpa dia

Dan biasakan diri untuk hidup tanpa dia..

Belajar untuk menghargai diri saya lebih dari orang lain

Walaupon dulu saya tak boleh bayangkan

Life without pujaan hati

Dear pujaan hati..

Semoga awak jumpa apa yang awak cari..

Try carik gambar pujaan hati..

Satu pon takde..

Pelik…

*

PS:

Cinta baru mula mengetuk pintu hati..

Tapi saya takut kecewa lagi…

Pic source: Google.com

 

4 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

no worries dear..klu dah jodoh..insya-allah...

hans said...

beri peluang kepada cinta baru

Jom Tengok Entry Terdahulu

P/S : Download OST Lagu Tema Putera Katak - Ku Gembira

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

fika79 said...

sometimes we have to take a risk in order to success..and the most important thing in life is never give up..coz at the end, only Allah know what the best for us..keep searching and praying-u will find ur way!!

Wahidah said...

nampak kuat tp sebenarnya wai tahu kdgkala akk sedih teringt..yelah kalo wai kat tmpt akk pun sure wai terduduk gk kak..apepun wai doakan yg terbaek wat akk...

jgn tutup pintu hati akk pd cinta baru ni...bg peluang k

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...