Thursday, February 25, 2010

Ade tapi macam takde

Pernah tak korang kira ada bape helai, pasang baju korang ada..?
Tak kira laa baju nak pakai g keje, g jalan, g usyar awek...
Aku tak penah kira..
P boleh laa masuk kategori plural...
Aku agak, klu mesin basuh osak or xde air,
Aku bleh bertahan selama 2 minggu tanpa masalah kehabisan baju untuk bekerja...

P yang menjadi masalah..
Bila malam tiba..
Memikirkan baju ape aku nak pakai pegi keje esok..

Aku termenung tepi katil..
Belek2 baju..
Duduk..
Belek lagi..
Tarik satu baju..
Rasa x kena..
Letak balik..
Amik lak baju lain...
Rasa tak sesuai..

Pilih punya pilih..
Amik satu baju..
Rasa macam dah pakai kaler yang sama macam hari ni..
Ermmmm
Rejek lagi..

Nekad..
Amik satu baju dan gosok...
Settle satu masalah..

P yang pelik pulak tue..
pagi esok..
Rasa tak berkenan jugak..
And akhirnya pegi keje pakai baju yang bukan di gosok semalam..

Baju macam banyak p tatau nak pakai baju aper..
Besar sgt masalah tu...

Akhirnya..
Datang keje lambat..
Sebab pepagi kena gosok baju lain pulak..
punch card lambat..
Apakah aku perlu pakai uniform untuk pergi bekerja...
Tolongggg.....

4 comments:

mama_umar said...

maka marilah kite g beli kain dan hantar ke makcik niyo =)

Nashays said...

aku tgh bilang ni bape pasang baju lagi aku nak anta...

afendi ariff said...

pakai uniform nurse kan senang..
heh!

Nashays said...

kot ye ade uniform nak pakai...cikgu nurse x pakai uniform de..suka suki klu nak melawa...ekekeke

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...