Saturday, October 9, 2010

A new day has come

Orang kata
Orang yang kata bukan aku
Kita kena keluar dari zon selesa
Untuk berjaya..
Agree..??

Now, aku sahut cabaran tu..
Tinggalkan semua keselesaan
Pergi berjuang di tengah padang pasir yang membahang..
Dan gersang pada poket sebab almost sebulan menganggur..
Sampai sekarang baru dapat 1k advance saje
Untuk melawan temptation shopping complex di Jeddah...
Can u imagine the torturing i have to face every day..

Budaya bekerja yang sangat2 berbeza..
Dan klik2 yang datang dari ntah mana2 pelusuk negara
Tapi pada masa yang sama aku hepi..
Mebi this is what i want
Make frens from all over the world..
But at the same time you have to put extra careful with them
As they can be annoying and back stab u..ohohohoo

My new office
I can say, my old office is better than the new one
Tai bersyukurlah dengan apa yang ada..
Pada takde langsung..
Until today, i still float and tumpang meja orang2 yang sedang bercuti
Kat sini tak main cuti 2 3 hari
Sekali cuti 45 hari terus...
Hahhhh amik kau...
Maklumlaaa kampung masing2 jauh..

So tumpang laa mn yang kosong
Dan masih berharap..
Kat mana laa derang nak taruk aku lepas nie..
Tapi aku cuba untuk menten positif...
Setiap yang berlaku telah diprogramkan oleh
Yang maha Esa...

My new boss..
A scottish man..
Yang aku mula untuk faham accent nyer..
Dan mungkin aku agak bertuah
Sebab boss aku ni agak understanding orangnya
And he will ensure that i learned something new everyday..
Uhuhuhuuuuu...

Sekarang..
Masih dalam fasa probationary selama 90 hari..
Sambil tepaksa melengkapkan beberapa competencies yang..
Aduh...bukan tak tau buat
Tapi bila orang observe kita buat neh..
Gabra nya lain macam...
Dan juga beberapa course2 macam
Basic life support (bayar sendiri sr175) okeh..
Basic medication safety..
Preceptorship..
ECG interpreting...
Banyak nya...
Dan siap ada exam pulak tuh..
Pengsan...

Till then...
See you next taim..
Tak tau bila..
Sebab masih tunggu iqama untuk apply internet line....
Saya rindu kawan2 saya kat Malaysia...
Rindu pada kawan2 blogger..
Dah tak boleh nak bloghopping dengan kerap macam dulu...
Take care..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...