Friday, October 1, 2010

Bismillahirrahmanirrahim…

1.  Tajuk entri yang paling sesuai..

Masuk ni 12 hari berada di negeri baru..

Dan..

Alhamdulillah tadi selamat menunaikan umrah

untuk kali pertama dalam hidup..

Cepat aje siap tawaf

Sebab orang tak ramai sangat..

walaupon matahari terasa terik atas kepala

Bayangkan matahari sejengkal atas kepala sok

Mungkin sebab

Visa untuk umrah dah dibekukan..

Sebab tu masa umrah tadi masjidil haram

Tak crowded sangat..

Rasa mudah aje nak beribadat..

Memohon keampunan terhadap dosa dosaku..

Berjurai2 air mata..

Rasa tak percaya

Kaabah di depan mata..

DSC00691

2.   Kerja..

Baru habis service orientation..

Esok tinggal lagi hospital orientation..

Muntah jugak laa hari2 dengar talk..

Doakan saya kawan2..

Semoga hati saya kuat di sini…

Segala urusan saya dipermudahkan..

Menanti detik probationary selama 3 bulan nie..

Bos pulak dari Scottish..

Tak berkelip mata aku nak faham slang dier..

Dengan macam2 competency test..

Dan posting pulak di wad yang..

Bila aku cakap kat orang2 kat sini

Semua akan –> sigh..

Dan beberapa orang balik sebab tak sanggup nak bertahan..

But I guess rezeki mereka sampai kat situ aje..

Aku cuba untuk jadi orang yang positif…

Take it as a challenge bebeh..

 

3.  Hati dan perasaan…

One thing for sure..

Sebelum sampai ke sini…

Aku dah bertekad…

Untuk lupakan cerita suka duka yang hampir 7 tahun itu

Tapi aku malas nak remove ticker kat tepi tu lagi..

Yang pasti..

Keputusan itu sungguh menenangkan..

Mungkin parut nya akan tetap ada

Tunggu laaa esok2 aku wat plastik segeri kat hati tuh..

Gaknye kat sini lagi banyak benda nak di tengok…

Tu yang buat hati rasa lalalaaaa ajer hari2..

 

4.  Aktiviti…

Setakat nie..

Belum ada lagi hari cuti

yang tak dipenuhi dengan akiviti berjalan2..

Tapi kalu silap taim…

Tunggu laaa depan kedai..

Sebab taim solat kedai tutup..

Tak reti2 nak g solat..

 

Eh..apsal panjang plak entri kali nie ye..

Ahahahaaaa..demam berblogging sudah kembali…

Saya rindu nak blogging..

Rindu kawan2 kat Malaysia…

Internet kat sini pon belum boleh nak apply lagi…

2 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...